onceuponatimeinberlin.reismee.nl

Settelen, wennen en vooral onder de indruk zijn in Berlijn!

Zoooo!, het is natuurlijk een geweldig cliché maar wát gaat de tijd toch ontzettend snel hier in 't Berlijnse...... Ik begin alweer bijna aan mijn vijfde week en dat betekent dat het al ongeveer een maand geleden is dat ik opsteeg vanuit Brussels Airport en aan m'n buitenlandse avontuur begon...... Het is best maf hoe waanzinnig snel het allemaal gaat en daarmee bedoel ik niet alleen hoe snel de tijd voorbij vliegt maar ook hoe snel het stadse leven er aan toegaat; alles lijkt hier twee keer zo snel te gaan als in Nederland. Ter vergelijking: de afgelopen 3 jaar heb ik vanwege mijn studie in Tilburg op kamers gewoond en dat was een behoorlijke stap voor me aangezien ik geboren en getogen ben in Geleen, een plaats van ongeveer 35.000 mensen inwoners. Tilburg was toen met ruim 200.000 inwoners al een behoorlijke stap voor me maar verbleekt totaal bij Berlijn...... Als Geleense boerenlul heb ik hier gedurende de eerste weken echt met open mond door de straten gestrompeld; compleet onder de indruk van de bedrijvigheid in deze stad van 3,5 miljoen........ Ik was meteen verkocht door de energie die ik daarvan kreeg en heb alleen daardoor al prima kunnen wennen aan het stadse leven!

De eerste weken vlogen dus voorbij en dat kwam deels door alle toffe introductie-activiteiten die ik in de eerste week heb gedaan; ik ging al meteen veel de stad in, kreeg een rondleiding door school en leerde veel nieuwe medestudenten kennen. M'n klasgenoten komen werkelijk uit alle windstreken: er zitten maar een paar Duitsers in m'n klas en de rest komt onder andere uit: Amerika, China, Canada, Peru, Bangladesh, Hongarije, Luxemburg, Turkije, Egypte enz. enz. Dat het dus een behoorlijk internationaal groepje is lijkt me een understatement! Bovenal zijn het allemaal supertoffe mensen waar ik erg goed mee kan opschieten, zo gaan we al geregeld de stad om te stappen. Want stappen kun je hier waan-zin-nig goed!

In dat befaamde uitgaansleven ben ik vanaf week 1 al ingedoken, concerten, bars, clubs; je kunt hier werkelijk álles doen waar je maar zin in hebt! Daar komt nog eens bij dat de prijzen echt waanzinnig meevallen; het leven lijkt hier over het algemeen veel goedkoper dan ik gewend was in Nederland; daar hoefde ik dus niet lang aan te wennen! Wat ik daarnaast ook erg tof vindt is dat je hier werkelijk op iedere straathoek het meest waanzinnige eten kunt krijgen voor hele schappelijke prijzen. Als liefhebber van goed eten en drinken klinkt me dat natuurlijk als muziek in de oren! Zo heb ik inmiddels een geweldige Vietnamese tent ontdekt in dezelfde straat als waar m'n school ligt; al meerdere keren heb ik daar te gekke Pho, curry's en noedels gehad en dat ook nog eens voor bijna geen geld. Kortom; Berlijn is hét Mekka voor foodlovers!!

Voor de rest kan ik het hele verhaal van hierboven eigenlijk kort samenvatten met de conclusie dat Berlijn tot nu toe veel indruk maakt en ik daardoor al behoorlijk snel heb kunnen settelen. De Duitsers zijn bovendien allemaal super vriendelijk en ik ben supergoed ontvangen op school door alle nieuwe mede-studenten en docenten. Daarnaast ben ik ook al begonnen met wat muzikale dingetjes buiten school, zo had ik laatst m'n eerste opnamesessie in de studio voor een Stonerrock-project; dat was erg gaaf om te doen! Ik ga nu iedere week jamsessies af om te spelen en nieuwe muzikanten te ontmoeten; daar zijn er namelijk genoeg van hier! Kortom; ik vermaak me dus prima en vertel er graag meer over in m'n tweede blog. Tot de volgende dus!

Tschüss!, Bob


Reacties

Reacties

Jos Baur

Gruss gott, dat hubse lekker vlot gesjreve, bin benuujd noa de vervolgverhaole.
Een good begin,
Herzlichst, Jos

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!